Habilitats de comunicació

Habilitats de comunicació que necessites per triomfar

Al món actual, la comunicació és la base de l’èxit per a qualsevol professional, estudiant o emprenedor i també una eina que, si no la domines, pot impedir-te créixer. Existeixen certes habilitats de comunicació que es poden anar desenvolupant i convé conèixer, com per exemple:

– La importància d’escoltar està infravalorada. Ser un bon oient permet que aprenguis més i entenguis millor als altres. Et recomanem fer un breu resum del que escoltes per assegurar-te d’haver entès, abans de prosseguir una conversa.

– Atendre al llenguatge no verbal és una altra de les habilitats que  s’ha d’anar adquirint.
Part de les converses en persona es duen a terme de manera no verbal. T’aconsellem parar atenció a la postura de la persona i els seus gestos per poder, així, interpretar els senyals amb major precisió.

– Per restar pressió a les relacions, és important tenir control sobre les expectatives. Ser transparent amb els temps i resultats és un punt important sempre i recorda també que, si sorgeix un imprevist, el millor és no ocultar-ho.

– Per a molts directius, entre les seves responsabilitats hi ha la de solucionar conflictes. La manera de solucionar-los és comunicar de manera tranquil·la i sense sentir-se enfadat per la situació. Mantenir la calma en els moments de dificultat, és una habilitat que assoliràs amb la pràctica, així com la comprensió del que es diu en cada moment.

– Ser clar i concís és quelcom que no molts poden mostrar. És important buscar la forma de ser directes en el treball i evitar sumar al missatge coses que no tenen gran importància.

– Finalment, una habilitat de comunicació molt important és transmetre els teus punts forts o els de la teva marca amb confiança. Creure en el que dius del teu producte és una norma bàsica que t’obrirà moltes portes.

Tira endavant amb aquestes habilitats de comunicació.

Comentaris