Marca Personal i Professional

L’equilibri entre marca personal i professional a les xarxes socials

La imatge que projectem avui dia al món online és la nostra petjada digital. Encara que no tothom ho considera així, pot ser tant o més important que la impressió que donem a la vida real.

La forma com gestionem les xarxes socials és un factor determinant a l’hora de crear marques personals i professionals. Segur que has trobat a molts amics als quals havies perdut la pista fa molt temps i potser interactues amb ells, o fas publicacions fent referència a situacions de la teva vida quotidiana, però, interessa això a la teva xarxa de contactes professionals?

Trobar l’equilibri entre l’activitat personal i la creació d’una marca professional a les xarxes socials és fàcil, si coneixes determinats aspectes per gestionar bé la teva presència. Vegem com:

– Tria la xarxa social adequada: cada xarxa social està especialment destinada a un ús concret. Per exemple, per reforçar la teva presència en ambients professionals, crea un perfil a Xing o LinkedIn, els canals més poderosos per forjar-te una xarxa de networking.

– Gestiona els filtres de publicació: per exemple, Facebook permet agrupar als teus contactes segons la vinculació que t’uneixi a ells. Els filtres et permetran seleccionar amb quin grup desitges compartir les teves publicacions d’una manera senzilla per no “barrejar” la teva activitat personal amb les novetats relacionades amb el teu acompliment professional. A això li denominem “perfils híbrids”.

– Duplica perfils, en cas necessari: encara que no tothom és partidari d’aquesta opció, si no vols córrer cap risc o desitges no involucrar a persones que poc o gens tenen a veure amb la teva activitat personal o professional, crea un perfil per a cadascuna d’elles. Però recorda: aquesta acció t’exigirà dedicar-li més temps.

– Sigues actiu a les xarxes socials: participa, comparteix, comenta i aporta un valor afegit a la teva marca, sigui personal o professional. És la manera més efectiva d’ampliar la teva xarxa de contactes i augmentar la teva visibilitat, notorietat i reputació online.

La teva reputació professional o la imatge de la teva empresa poden dependre del fet que segueixis o no determinades pautes. Igual que es té diferents comportaments a casa o a la feina, hem d’aprendre a gestionar els nostres perfils online depenent de si ens trobem en l’àmbit personal o en el professional.

Comments