Pots seguir totes les directrius que existeixen per celebrar una reunió eficaç, però les coses poden no sortir com tu esperaves. La millor manera de gestionar els potencials problemes és preparar la reunió amb anticipació i així poder actuar en el moment adequat perquè la reunió torni als temes previstos a tractar.
Per a això has de tenir en compte 3 punts:
1- Pensa en els participants. Hi ha un xerraire en el seu grup? Si és així, demana-li que enfoqui els seus comentaris sobre els aspectes a tractar. Un crític constant? Dóna-li el paper principal en la discussió. Una persona amb un hàbit d’arribar tard? Dóna-li un treball que fer durant la sessió. Assegura’t que tothom té un paper.
2- Centra’t en els temes. Si una persona està acaparant la conversa, comença a focalitzar-te en ell. Això crida l’atenció del grup cap a tu, agafes el paper de protagonista i quan ja ho tens, li dónes les gràcies i li dónes la paraula a un altre participant amb un… I tu, que penses sobre aquest tema?
3- No tinguis por del silenci. Permet el silenci durant un minut – la gent necessita temps per processar. Pregunta si s’ha d’aclarir alguna cosa, si és necessari, aclarir els punts i segueix portant el control de la reunió. Els silencis són necessaris. No totes les persones pensem igual de ràpid. Algunes vegades el que convoca la reunió fa temps que està treballant sobre un tema, però els altres el veuen per primera vegada, i necessiten el seu temps.
PREPARA’TE BÉ, MAI TINDRÀS UNA SEGONA OPORTUNITAT DE FER AQUESTA MATEIXA REUNIÓ!
Durada: 3h
Data: febrer
Preu: 45€
*Gratuït per clients de IM2 Grup (ITM ETT, MB Prevent i IEFE Formació)
Ponent: Charo Povedano
Formadora i Coach en l’entorn laboral, màster en Programació Neuro-Lingüística, especialitzada en Mindfulness per a la reducció de l’estrès.