Què és el Social Selling i claus per augmentar les vendes | IEFE Talent & Training
social-selling-aumentar-ventas

Què és el Social Selling i claus per augmentar les vendes

A les xarxes socials podem trobar molta informació sobre els nostres clients potencials. A través de LinkedIn i Twitter, principalment, podem contactar amb aquests i generar confiança, la qual cosa sens dubte ajudarà en el nostre procés comercial.

No és un sistema de venda en línia, sinó que es tracta d’arribar als nostres possibles clients i que siguin ells els qui ens triïn.

Encara que per fer Social Selling de manera efectiva és necessari pensar en una estratègia i perquè aquesta funcioni, una de les primeres coses que has de fer és escoltar. Conèixer les necessitats i les preocupacions dels potencials clients és vital per poder donar-los exactament el que necessiten. En l’univers social en el qual actualment ens trobem aquesta tasca se simplifica, doncs amb un simple clic pots accedir a una gran quantitat d’informació.

Una vegada hagis obtingut les dades més rellevants per conèixer les necessitats del teu client potencial has d’ocupar-te de la teva imatge a la xarxa. Optimitzar la informació del teu perfil i mostrar una bona imatge en un món digital en el qual es prenen les decisions de compra és fonamental. Aquest serà el primer impacte que el client rebi de nosaltres. Per a això has d’oferir una imatge cuidada i actualitzada en tots els teus perfils, així com aconseguir una coherència entre el perfil corporatiu i els perfils personals.

Així, el perfil del venedor o comercial entès de la manera tradicional dóna pas a la figura del influencer, aquesta persona que és capaç d’interferir en la decisió de compra de les persones.

A través del Social Selling s’arriba a la ment del client de manera indirecta, no se li ven directament un producte, sinó que se li ofereixen les seves característiques, es connecta amb ell perquè realitzi una compra per voluntat pròpia. Ara, abans de prendre qualsevol decisió de compra el consumidor pregunta a Internet, cerquen opinions d’altres persones. És on estan el diàleg i les recomanacions del nostre producte o servei.

Per això, una de les virtuts que hem de fomentar especialment a les xarxes socials és la confiança. Aquesta és la base de la compra, doncs si l’usuari que està a l’altre costat confia en nosaltres, hi ha més possibilitats que compri el producte.

Els professionals han d’adaptar-se a aquest nou àmbit d’actuació, on la imatge digital és fonamental per aconseguir atrapar al client potencial. El Social Selling haurà de potenciar la nostra imatge, l’adaptació a les diferents pantalles i les noves tendències si vol contribuir a l’augment de les vendes.

En definitiva, el Social Selling és una tendència en alça a la qual convé parar esment, donada la gran importància actual de l’univers paral·lel, però real, al que contribueixen les xarxes socials. Tenir presència en ell serà com una publicitat permanent que pot contribuir a augmentar les vendes.

Notícies relacionades