Com gestionar la teva marca personal | IEFE Formació, Manresa
marca-personal

Com gestionar la teva marca personal

Has provat alguna vegada a buscar el teu nom en Google? Sabies que moltes empreses solen “googlejar” als candidats? En l’actualitat, és necessari dur a terme la gestió de la teva marca personal. Com? Aquí et proposem algunes idees:

1. Tenir una targeta de presentació en format digital. Si no ets un coneixedor de les plataformes de creació de websites, et recomanem accedir a algun dels següents llocs, on podràs crear una targeta de presentació sobre tu i la teva experiència professional i objectius laborals. Pots provar amb about.me o flavors.me.

2. Alguna cosa una mica més avançada que l’anterior són les webs per crear currículums intel·ligents. Per exemple, pots accedir a la plataforma CuVitt, per diferenciar-te de la competència; o a Marketyou, que et permet descriure els teus principals talents. També és molt recomanable l’ús de LinkedIn, donada la importància que està tenint pels reclutadors. Ara, LinkedIn també permet que incloguis el teu CV en diversos idiomes, la qual cosa t’obre les portes a diferents sectors i llocs de treball.

3. Has de saber triar bé els canals pels quals vols donar-te a conèixer. Si, per exemple, el teu perfil professional és més dedicat a la ciència i al coneixement, seria recomanable que tinguis un compte actiu en Slideshare. Per contra, si et dediques a les gràfiques, et podríem recomanar alguna cosa com Behance. Si, per exemple, tens una tenda on embenis articles fets a mà, no et convé estar en Slideshare, però sí a Pinterest, etc.

4. Un consell important és que, triïs el canal que triïs, siguis sempre tu mateix. Recorda que l’autenticitat és una qualitat bastant benvolguda i que els experts en recursos humans sabran si estàs falsejant algun aspecte del que publiques sobre tu. El millor és ser sempre un mateix i ressaltar aquells talents que et diferencien dels altres.

5. Com ja sabràs, el posicionament en cercadors és molt important i existeixen eines excel·lents per a això. Un exemple és brandyourself.com. Aquesta eina t’ajudarà a aconseguir un posicionament alt, amb aquells enllaços que tu triïs. A més, et dóna recomanacions i consells perquè aconsegueixis les primeres posicions a Google.

6. Tingues una estratègia de continguts. Una vegada que has triat els canals on faràs créixer la teva marca personal, has de ser actiu en ells. Per a això, et recomanem engegar una estratègia de continguts que et permeti comunicar-te amb freqüència. Has d’enriquir els teus perfils, per exemple, i incloure articles de valor a LinkedIn, a més d’indicar què estàs fent, etc.

7. Finalment, el consell que, potser, et servirà de més ajuda: comparteix. Decideix què et sembla que pot ser millor per enriquir la teva presència digital i comparteix-lo.

Fes servir aquestes eines i consells per gestionar la teva marca personal des d’avui. Aviat veuràs els resultats.

 

Font de la imatge

Notícies relacionades

ComparteixShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Comentaris